Counter-Strike: Global Offensive 5vs5

Teams & Deelnemers

  • Wanneer alle spelers voor het team ingeschreven zijn, zullen zij en alleen zij voor dit team kunnen en mogen spelen. Een speler mag maar bij één team spelen. Een clan mag ook meerdere teams inschrijven maar de spelers kunnen en mogen niet wisselen tussen beide teams, noch andere teams.
  • Alle wars worden onvoorwaardelijk 5vs5 gespeeld.
  • Wanneer iedereen in de server is voor de wedstrijd te beginnen, moeten alle spelers hun Clan-tag en nickname waarmee ze ingeschreven zijn zichtbaar maken voor herkenning. Zodat indien er een conflict ontstaat we dit kunnen opzoeken op de server logs.
  • Als een speler van een ingeschreven team om de één of andere reden niet deftig kan spelen, mag dit team een vervanger zoeken mits de tegenstander en een admin op de hoogte zijn gebracht en akkoord zijn gegaan met deze spelerswissel.
  • Bij het registreren en deelnemen in de CSS compo, zijn de spelers bijgevolg akkoord gegaan met het algemeen reglement en het reglement voor de CSS compo.

Wedstrijden

  • Elk team speelt op elke map zowel als Terrorist en als Counter-Terrorist.
  • Elke map wordt gespeeld met Maxround 15.
  • Alle spelers moeten een demo opnemen van de hele match, demo's kunnen opgevraagd worden door de admin.
  • Er is 1 veto per team (map ban)
  • Het formaat is Best out of Three

Maps

In de voorrondes wordt de map vastgelegd. Enkel in de finale kan men kiezen uit de volgende maps:

  • de_inferno
  • de_dust2
  • de_train
  • de_nuke
  • de_mirage

Client Settings

Gebruiken van externe programma's om client settings aan te passen is verboden. De default waarde van volgende settings mogen NIET aangepast worden:

  • r_speeds
  • cl_showevents
  • gl_max_size
  • gl_polyoffset
  • gl_monolights
  • s_a3d
  • gl_picmip (max2)
  • s_show

Cheating en misbruik

  • Cheaten en misbruik tijdens een war resulteert in een diskwalificatie, indien de feiten ernstig zijn resulteert dit in een ban uit de compo.
  • Het is niet toegelaten gebruik te maken van bugs, bij gebruik van bugs zal er van het team 2 punten afgetrokken worden en gegeven worden aan het andere team.
  • Er zijn geen scripts toegelaten, enkel buy-scripts worden toegelaten.
  • Custom skins zijn verboden.
  • Bukken mag niet gebind worden aan de muisscroll.

Rangschikking

Er wordt gebruik gemaakt van het double-elimination systeem.

Server Crashes & Time-Outs

  • Controleer de server voordat je speelt, lag, ping, niet werkende anti-cheat, .. is geen excuus om de war uit te stellen.
  • Als een server zou crashen zal de wedstrijd uitgesteld worden en zal er op een andere server gespeeld worden.
  • Wanneer de server crasht binnen de eerste 5 rondes zal deze map opnieuw gespeeld worden.
  • Bij een servercrash na de 5de ronde wordt mp_startmoney op 4500 gezet, na het spelen van deze map wordt mp_startmoney weer op 800 gezet.
  • Wanneer een speler wegvalt wordt er 5 minuten gewacht zodat deze speler opnieuw kan connecteren.
  • De maximumtijd om te pauseren is 5 minuten. tenzij het andere team akkoord gaat een andere tijd te hanteren.
  • Een speler die wegvalt / "pinged-out" is, dient zo snel mogelijk te reconnecten om de wedstrijd niet te vertragen.
  • Als de speler niet terug is na 5 minuten, zal de wedstrijd verder gaan zonder deze speler (tenzij anders word overeengekomen met de tegenstander).

Te winnen prijzen

Meer info volgt binnenkort.